T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ÇANAKKALE / BİGA - Yeniçiftlik İlkokulu

Etiket Sonuçları: ilkokul

Ock

3/A Sınıf Öğrencilerine Öğretmenlerinden Sürpriz :)

Sınıf öğretmenleri Arzum YÜCE minik öğrencilerine Lahmacun Partisi verdi.. 

Eyl

Haydi Çanakkale Evladımıza Sahip Çıkalım 

 Sayın takipçilerimiz , Ahmet Alp için herşey....Birlik olmanın zamanıdır .

Nis

OKUL SAĞLIĞI KİTABI İÇİN AŞAĞIDAKİ LİNKİ  TIKLAYINIZ.

Nis

Miniklerimiz şahane bir hareketli oyunla karşınızda. İyi seyirler.

Nis

Aile Yardım Bİldirim Formu aşağıdaki linktedir. Tıklayınız ve okul idaresine teslim ediniz.

Nis

Minik öğrencilerimiz "İlkbahar Mevsimi" konulu resim çalışmalarını yaptılar.

Nis

Hazır baskı şekil malzemelerimiz ile suluboyamızı kullanarak baskı çalışmaları yaptık.

Nis

Sanat etkinliği dersimizde şönillerimizi kullanarak çiçekler yaptık.

Nis

EĞİTİM TAKVİMİ ÜCRETSİZ MOBİL UYGULAMALARI İÇİN TIKLAYINIZ.İSTER BİLGİSAYARINIZA ,İSTER TELEFONLARINIZA İNDİRİNİZ.

Nis

ÖĞRENCİ SPORCU VELİ İZİN BELGESİ İÇİN AŞAĞIDAKİ LİNKİ TIKLAYINIZ.

Nis

Minik öğrencilerimiz oyun hamurları ile şimdiye kadar öğrendikleri sayıları yazmaya çalıştılar.

Nis

Öğrencilerimiz renkleri öğrendiler artık bu dersimizde belirlenen sayı kadar renk toplarını grupladılar.

Nis

Serbest  zaman etkinliklerimizde ilgilerimize göre sınıfımızdaki öğrenme köşelerinde eğitici  güzel zamanlar geçiriyoruz.

Nis

Bakanşlığımızdan gelen "El ele" kitaplarımızdan okuma yazmaya hazırlık dersimizde yaptığımız çalışmalar 

Nis

Miniklerimiz drama çalışmalarında covid-19 nedeni ile sınıflarında alınacak tedbirleri kısa bir sohbetten sonra canlandırdılar.

Nis

İYEP YÖNERGE İÇİN AŞAĞIDAKİ BAĞLANTIYI TIKLAYINIZ.

Nis

İYEP SUNUM İÇİN AŞAĞIDAKİ BAĞLANTIYI TIKLAYINIZ.

Nis

Sanat çalışmalarımızda bugün , okuma yazma hazırlık derslerimizde öğrendiğimiz geometrik şekillleri kullanarak kelebek yaptık.

Nis

Miniklerimiz suluboya ile çalışmayı çok sevdiklerini söylediler. Hayvan dostlarımızdan oluşan çalışma sayfalarını suluboya ile boyadılar. Ortaya da böyle güzel çalışmalar çıktı.

Nis

Okuma yazmaya hazırlık dersimizde "Elips"şeklini çizerek öğreniyoruz.

Nis

Uzayı tanıyoruz. Öğretmenimiz bir çok belgesel izlettirdi ve üzerine sohbet ettik. Ardından çalışma sayfalarımızdaki uzay araçlarını tanıyarak boyama yaptık.

Nis

Sanat etkinliğimizde İlkbahar mevsimine  girdiğimiz  bugünler de papatyalarla süslediğimiz taçlarımızı yaptık.

Nis

COVİD-19 Veli Dilekçe

Covid-19 Nedeniyle Çocuğunu Okula Göndermek İstemeyen Veliler İçin Dilekçe Örneği Aşağıya Eklenmiştir.

 

 

Veli Tarafından Doldurulan Dilekçe İmzalanarak Okul idaresine Teslim Edilmelidir.

Nis

E-Okul Öğrenci Bilgi Formu

Nis

Fen ve Doğa Etkinlikleri / Büyüme Evreleri

İnsanların,hayvanların,bitkilerin büyüme evreleri görselleri incelendi ve sohbet edildi. 

Nis

İYEP Öğrenci Belirleme Sınavını  3. sınıf öğrencilerimize uyguladık.

Nis

Öncelikle, ip baskısının çocukların hayal güçlerini ve de el becerilerini geliştirirci etkisi yüksektir. Bu açıdan düşünüldüğünde okul öncesi çağda yaptırılması çocuk gelişimi açısından oldukça olumlu olacaktır.  Kazanımlar:

  • Sanatsal Etkinlik
  • Neden-Sonuç İlişkisi
  • Renk Bilgisi
  • İnce Motor Becerilerin Gelişimi

Nis

Havasız Kalan Mum Deneyi

Havasız kalan mum deneyi çocukların ilgisi çeken, havanın önemini anlatan güzel bir deneydir. 

Deneyin Sonucu

Hava olmadan bitkiler, insanlar ve hayvanlar yaşayamaz. Ateşin bile yanması için havaya ihtiyaç vardır.

Nis

OTİZM FARKINDALIK GÜNÜ 

2 Nisan, tüm dünyada otizm konusunda farkındalık yaratarak otizmden kaynaklanan sorunlara çözümler yaratmak amacıyla, 2008 yılında Birleşmiş Milletler tarafından "Dünya Otizm Farkındalık Günü" olarak ilan edildi. Her yıl, "Otizm Farkındalık Ayı" olan Nisan ayı boyunca dünya genelinde otizmin sorunlarını ve çözümleri konuşuluyor, araştırmaların teşvik edilmesi ve erken teşhisle tedavinin yaygınlaştırılması hedefleniyor.

Nis

İYEP MÜFREDAT HAKKINDA HERŞEY...

LÜTFEN AŞAĞIDAKİ BAĞLANTIYI TIKLAYINIZ.

Nis

30 SORUDA İYEP

İYEP Hakkında Herşey...Bağlantıyı Tıklayınız.

Nis

Öğrencilerimiz okuma yazmaya hazırlık derslerinde kavram çalışmamızdan sivri-küt çalışma sayfalarını çalıştılar. Arkasından 1-10- sayıları ve nesne çalışmaları yaptılar.

Nis

Baharın yaklaşması ile birlikte etkinliklerimiz de bu yönde devam ediyor. Bugün mantar çalışmamızla karşınızdayız.

Nis

Özel eğitim öğrencilerimiz bahçemizdeki koşu alanımızda çekme,esneme,atlama çalışmalarını Beden Eğitimi öğretmenimizle birlikte çalışmalarını yaptılar.

Nis

Minik öğrencilerimiz kitapları incelediler, çalışma sayfalarını yaptılar, kitapların öneminden bahsettiler.

Nis

Bireyler  ve Aileler İçin Afet Eğitimi Devam Ediyor.

Mrt

Hazırlanan etkinliklerle  kütüphane ve kitabın önemi anlatıldı.

Mrt

Özel Eğitim Sınıfımızda Beden Eğitimi ve Spor

Beden eğitimi ve spor, günlük yaşamlarda birtakım engellerle ve sınırlılıklarla karşılaşan özel eğitimli bireylerin yaşamlarını zenginleştirir. Uygun beden ağırlığı ve formuna sahip olmalarını sağlar. Özel gereksinimli bireyler için beden eğitiminin amacı onların özgüven kazanmalarını, başarı duygusunu ve rekabeti yaşamalarını, arkadaşlık ilişkilerini geliştirmelerini sağlamaktadır. Beden eğitimi dersi bireylerin bedensel gelişiminde büyük öneme sahiptir. Kas ve eklemlerin istenilen düzeyde kullanılmasında yardımcı olur. Beden eğitimi dersi, bireylerin yarışarak; kazanma ve kaybetme gibi farklı duyguları öğrenmelerine yardımcı olur.

Mrt

2021 Türkiye Afet Eğitimi Yılı Kapsamında Velilerimize Zoom Üzerinden Afet Eğitimi Verdik

AFAD Başkanlığınca 2013 yılından bugüne kadar yürütülen Temel Afet Bilinci ve Farkındalık Eğitimleri kapsamında; 2021 yılında sivil toplum ile daha yakın bir iş birliği ve ortak eğitimler düzenlenerek aile okul ve iş yerlerine yönelik afete hazırlığın önemi, yaşam çevremizdeki riskler, afet ve acil durum planı, afet ve acil durum çantası, afet sırasında doğru davranış şekilleri, afet ve acil durum anında ilk 6 saatin önemi, afet sigortası, bina güvenliği, tahliye ve toplanma alanları gibi konuları içeren afet bilinci, arama ve kurtarma, yangın, ilk yardım, gönüllülük, kimyasal, biyolojik, radyolojik ve nükleer (KBRN) tehdit ve tehlikeler, sivil savunma gibi başlıklarda eğitimler yürütülerek tüm vatandaşlarımıza ulaşılması hedeflenmiştir. Bu hedefler doğrultusunda, 2021 yılı ''Türkiye Afet Eğitim Yılı'' olarak belirlenmiş ve tüm illerimizde ''Afet Eğitim Seferberliği'' başlatılmıştır. 

Bu kapsamda okulumuzda çevrimiçi olarak es  zamanlı afet eğitimi verdik. Emeği geçen öğretmenlerimize ve katılım yapan velilerimize teşekkür ederiz. 

Mrt

Öğrencilerimiz "1- 10 " rakamını çalıştılar. Sayı kadar nesne çizip boyadılar.

Mrt

➡️ Yayalar Önceliğimiz, Kırmızı Çizgimizdir

Trafikte yaya önceliği ve güvenliği için ülkemizde eş zamanlı uygulanan etkinliğe Yeniçiftlik İlk / Ortaokulu olarak biz de KIRMIZI ÇİZGİMİZİ çizdik.

Jandarma Trafik görevlilerine verdikleri bilgilerden dolayı teşekkür ederiz.

Mrt

Öğrencilerimiz uzaktan eğitimlerinde okuma yazmaya hazırlık derslerimizden sayıları çalıştılar. Verimli bir ders saati oldu.

Mrt

 

"27 MART DÜNYA TİYATROLAR GÜNÜ" KUTLU OLSUN

Miniklerimiz Dünya Tiyatrolar günüde "Karagöz ve Hacivat " oyununu arkadaşlarına sundular.

Mrt

Okuma yazmaya hazırlık çalışmalarında kavramlarımızdan Tek- Çift kavramını çalışma sayfalarımızdan yaptık.

Mrt

Okuma Yazmaya Hazırlık çalışmalarında 10 ' a kadar saymak ve nesneleri 10 'ar 10 'ar gruplama çalışmaları yaptık.

Mrt

Öğrencilerimiz sanat çalışmalarında fon kartonlarından minik ağaçlar yaptılar ve daha sonra drama saatinde  ağaç objelerini de kullanarak çiftlik oluşturdular.

Mrt

Göreme kasabasının 2 kilometre doğusunda yer alan bir kaya yerleşim yeridir. MS 4'ncü yüzyıldan 13'ncü yüzyıla kadar yoğun bir şekilde manastır hayatı yaşanmıştır. Hemen her kaya bloğunun içinde kiliseler, şapeller, yemekhaneler ve oturma mekânları mevcuttur. Bugünkü Göreme Açık Hava Müzesi manastır eğitim sisteminin başlatıldığı yer olarak kabul edilir. Soğanlı, Ihlara, Açıksaray aynı eğitim sisteminin daha sonraları görüldüğü yerlerdir.

Kiliseler, iki tür teknikle boyanmıştır. Birincisi, doğrudan doğruya kaya yüzeyi düzeltilerek üzerine yapılan boyama; ikincisi ise, kaya üzerine yapılan secco (tempera) ve fresko tekniği ile yapılan boyamadır. Kilisede işlenen konular İncil ve Hz. İsa'nın hayatından alınmıştır. Göreme Açık Hava Müzesi'nde Kızlar ve Erkekler Manastırı, Aziz Basil Kilisesi, Elmalı Kilise, Aziz Barbara Kilisesi, Yılanlı Kilise, Karanlık Kilise, Çarıklı Kilise ve Tokalı Kilise bulunmaktadır.

Mrt

2020-2021 Eko-Okul 1. Dönem Çalışma Raporu

Mrt

Öğrencilerimiz sanat çalışmalarında sevgi balonları diye adlandırdığımız çalışma sayfalarını renk renk parmak boyaları ile boyadılar. Ortaya da böyle güzel çalışmalar çıktı.

Mrt

1. sınıf öğrencilerimiz yüzyüze eğitimin olmadığı günlerde uzakrtan eğitimlerine devam ediyorlar. Sanat çalışmalarında bu hafta patates baskısı yaptılar.

Mrt

Orman haftası ve ağaç bayramı adıyla da adlandırılır.

21 - 26 Mart tarihleri arasında kutlanılır.

Amacı çocuklara ormanların önemini öğretmektir.

Hafta boyunca fidan dikilir ve ağaç ile ormanların doğa ve ekonomiye katkıları anlatılır.

Biz de öğrencilerimizle tüm okul arkadaşlarımıza mesajlar verdik, çalışmalarımızı panomuzda sergiledik.

Mrt

"Toprağını kaybetmek istemiyorsan ormanı yok etme. " diyerek Orman haftasını kutlayan miniklerimiz günün anlam ve önemine dikkat çekmek için çeşitli çalışmalar yaptılar.

Mrt

21-26 Mart Orman Haftası Panomuz öğrencilerimizle birlikte hazırladık. 

Mrt

Biga Milli Eğitim Müdürlüğümüzün düzenlediği Kitap Okuma Alışkanlığı Kazandırma Proje kapsamında okulumuzun 2. sınıf öğretmeni Nazlı UYLAS GÖK, söyleşinin moderatörlüğünü yaptı. Bu ay okunacak kitabımızın ismi Tembel Teneke Acaba Nerede ?, yazarımız Mavisel YENER 

Nazlı UYLAS GÖK moderatörlüğünde güzel bir söyleşi oldu, çok teşekkür ederiz.

Mrt

İlkbahar mevsimi yaklaşırken bahçemizde neler yapabilirizin hayalini kurduk ve resmettik.

Mrt

Okuma yazmaya hazırlık çalışmalarımızda rakamlarımızı sırası ile birleştirmeye başladığımızda sürpriz resimlerin ortaya çıkması öğretmenimizin bize yaptığı en büyük sürpriz...Çok heyecanlanıyoruz.

Mrt

Parmak Boyası İle Hayvan Dostlarımız

Öğretmenimizin hazırladığı çalışma sayfalarında parmak boyamız ile hayvan dostlarımızı çalıştık.

Mrt

Öğrencilerimiz ses çalışmaları çalışma sayfalarında "U " sesi ile başlayan nesneleri çizgilerle birleştirdiler.

Mrt

Halka Atma Oyunu

Çocukların dikkat yeteneklerini geliştirmesinin yanında, küçük motor gelişimini de sağlar.  Mesafe tahmini yaparak ve halka geçirme oyununda kendi aralarında yarışarak öz güvenleri gelişmektedir. Çocuklarımız bu oyunu oynarken hem eğlenerek yarışacaklar hem de uzaklık kavramını öğrenecekler.

Mrt

Yaşlılara Saygı Haftası panomuz hazırlandı. Tüm büyüklerimizin pamuk ellerinden öperiz.

Mrt

Yaşlılara Saygı Haftasını Kutladık.

Doğum oranlarının düşmesi ve teknolojik gelişmelerin sağlık hizmetlerinde etkili kullanımı, bilinçli beslenme ve hareketli yaşam, ortalama yaşam beklentisinin uzamasına ve yaşlı nüfusun toplam nüfus içerisindeki payının artmasına olanak sağlamıştır. Yaşlı nüfus artış hızına paralel olarak yaşlılık ve yaşlı sağlığı konularında farkındalık yaratmak amacıyla "18–24 Mart Yaşlılara Saygı Haftası" olarak anılmakta ve bu tarihlerde etkinlikler yapılmaktadır. 

Yaşlılarımızın toplumsal yaşama aktif olarak katılmalarını, sosyal, kültürel ve ekonomik haklara sahip ve kimseye muhtaç olmadan yaşamalarını sağlamak, kişi, kurum ve devlet olarak öncelikli görevimizdir.

Mrt

18 Mart Çanakkale Zaferi ve Şehitleri Anma Günü kapsamında miniklerimiz çeşitli çalışmalar yaptılar. 

Ruhları şad olsun,şehitlerimizi minnetle anıyoruz.

Mrt

Yeni Bir Buluşumuz Var !

Mrt

Kitap Kurtlarına Hediyeleri Verildi.

Mrt

Mrt

 2019-2020 Eko- okul 1. dönem raporu 

Mrt

18 Mart Çanakkale Zaferi ve Şehitleri Anma Günü

Mrt

Abdulmuttalip YASİN öğrencimiz atık materyallerden şahane bir doğrayıcı yapmış...İzleyelim..

Mrt

Ulaç BAYDIK , annesi için salatalık kesme makinası icat etti. Hep birlikte dinleyelim.

Mrt

Öğrencimiz Mithat Efe DİKEN , hopörlör icadı ile karşınızda. Kendisi icadını anlatacak sizlere...

Mrt

Öğrencilerimiz öğretmenlerinin hazırladığı çalışma sayfalarında nesneleri sayıp nesne kadar sayıyı noktaları birleştirerek yazmaya çalıştılar.

Mrt

Mıntıka Palas Oteli, 1902 yılında Jean İonnis Mantika tarafından bir otel olarak inşa edilmiştir. İki katlı olan yapının dış duvarları yığma tuğla, iç bölmeleri bağdadî olarak yapılmıştır. Mustafa Kemal Paşa Samsun'a çıktığında bu otelde kalmıştır.

Mustafa Kemal Paşa'nın Mıntıka Palas Oteli'ne yerleşmesiyle ilgili olarak yapılan hazırlıkları o dönemde Canik Livası Muhasebe-i Hususiye Müdürü olan Osman (Atlı) Bey şöyle anlatıyor: 

"Ben o zaman Samsun Muhasebe-i Hususiye Müdürü idim. Bir akşam Mutasarrıf Ethem Bey beni evine çağırttı. 'İstanbul'dan bir Paşa başkanlığında bir teftiş kurulu hareket etmiş. On sekizinde burada olacaklarmış. Birkaç gün kalacağı için kendisine ve maiyetine bir yer hazırlayalım. Bunu İstanbul'dan Dâhiliye Nezareti bize bildirdi. Zaman da malum... Kimseden fedakârlık istemeyeceğimize göre meseleyi aramızda halletmeliyiz. Umudum sizde. Yarın sabahtan itibaren bu işle meşgul olunuz' dedi.

Gece bir hayli düşündüm. Hemen aklıma evimin yanında bulunan boş durumdaki Mıntıka Palas Oteli geldi. Ertesi sabah binanın sahibiyle anlaşıp oteli açtırdım. Askeri hastaneden karyola, evden ve komşulardan yatak ve yorgan getirttim. Daireden masa, sandalye, yazı takımı gibi eşyayı da getirterek odaları, salonu, mutfağı donattık." 

Mrt

Efes Müzesi, Efes ve yakın çevresinde bulunan Miken, Arkaik, Klasik, Hellenistik, Roma, Bizans, Selçuklu ve Osmanlı devirlerine ait önemli eserlerin yanı sıra kültürel faaliyetleri ve ziyaretçi kapasitesi ile de Türkiye'nin en önemli müzelerinden biridir. Efes Müzesi'nin ağırlıklı olarak bir antik kentin eserlerini sergileyen müze olması nedeniyle kronolojik ve tipolojik bir sergileme yerine eserlerin buluntu yerlerine göre sergilenmeleri tercih edilmiştir. Buna göre salonlar Yamaç Evler ve Ev Buluntuları Salonu, Sikke ve Hazine Bölümü, Mezar Buluntuları Salonu, Efes Artemisi Salonu, İmparator Kültleri Salonu olarak düzenlenmiştir. Bu salonların yanı sıra müze iç ve orta bahçelerinde çeşitli mimari ve heykeltraşlık eserleri bahçe dekoru içinde ve uyumlu olarak sergilenmektedir.

Mrt

4 / A sınıfı öğrencimiz Reyyan YASİN , annesi kızartma yaparken ellerinin yandığını görmüş ve atık malzemesi olan pet şişeden koruma yaparak bir kepçe icat etti. Nasıl yaptığını kendisinden dinleyelim.

Mrt

Öğrencilerimiz çalışma sayfalarındaki rakamlarla belirlenen resimlerini belirlenen renklerine göre boyadılar.

Mrt

4 / A sınıfı öğrencilerimizden Ecrin KÜÇÜK ' ün icadı olan Temizlik Terlikleri videomuz..Annnelerimizin çok işine yarayacak diye düşünüyoruz.

Mrt

Harika icatlar sergileyen 4 / A sınıfı öğrencilerinden Muhammed Emin ÜSTÜN 'ün icadı olan Limon Sıkacağı videomuz

Mrt

4 / A sınıfı öğrencileri bu hafta birbirinden ilginç buluşlara imza attılar. Bu videomuzda,

Ervanur Sümer /  Annemin Sihirli Elişi Kutusu

Ömer Recep BÜLBÜL  / Düşük Voltajlı Mikser

Ayşegül AKYÜN    / Kardeşimle eşit Paylaşıyorum

Buluşalrını izleyeceğiz. Tebrikler çocuklar.

Mrt

2020-2021 Eko-Okul Eylem Planımız

Mrt

2019-2020 Eko-Okul Eylem Planımız

Mrt

Öğrencilerimiz serbest zaman etkinliklerinde en çok büyük ve küçük bloklarımızla oynamayı seviyorlar.

Mrt

Öğrencilerimiz sanat merkezimizde atık kağıtları kullanarak kesme yapıştırma tekniği ile kendi uçurtmalarını yaptılar.Okulumuzun bahçesi uçurtmalarımızı uçurmak için çok müsait. Öğretmenimiz vakti geldiğinde uçurtmaları gökyüzüne havalandırmak için  onlar için saklayacağını söyledi.

Mrt

Miniklerimiz İstiklal Marşı'mızı öğreniyorlar. 

Mrt

Minik öğrencilerimiz el kuklaları ile kukla merkezinde güzel bir oyun sergiilediler arkadaşlarına.

Kuklalar eğitimde o kadar çok yönlendirici oluyor ki. Kısaca açıklamak gerekirse ; 

Kuklalar çocukları eğlendirir, neşelendirir, hoş vakit geçirmelerini sağlarken zaman zaman duygulandırır ve düşündürür. Çocuklara paylaşmayı, beden dilini, sesini kullanmayı kuklalar sayesinde verebiliyoruz. Çocuklar olayları ve davranışları taklit ederek, aslında öğrenmenin bir basamağını gerçekleştirmiş olur.

Mrt

Osmanlı Devleti'nin 19. yüzyılda dönüşen kimliğinin sembol yapılarından en görkemlisi, Boğaz'ın zarif sarayı Dolmabahçe...

Bir 19. Yüzyıl Sarayı; Dolmabahçe

 

Dolmabahçe Sarayı'nın bulunduğu Beşiktaş sahil bölgesi, geçmişte Boğaziçi'nin koylarından biri olarak gemicilik faaliyetlerine sahne olmuş bir alandır. Antik çağlardan itibaren gemilerin sığındığı doğal liman olan bu koy, Bizans Dönemi'nde de yöneticilerin ilgisine mazhar olmuş ve bu bölgede kraliyet sarayları inşa edilmiştir.

Osmanlı Dönemi'nde donanma gemilerinin demirlendikleri ve denizcilik törenlerinin yapıldığı bir liman olarak işlev gören sahil bölgesi 16. yüzyılda doldurulmasıyla beraber "dolmabağçe" adını almıştır. Resmi ikametgâh Topkapı Sarayı olmasına karşın "dolmabağçe" bölgesi de giderek tercih edilen ziyaret yerlerinden biri olmuş, padişaha ve hanedana ait hasbahçe olarak kullanılmaya başlanmıştır. 19. yüzyıla kadar bu hasbahçe üzerinde inşa edilen köşk ve kasırlar topluluğuna "Beşiktaş Sahil Sarayı" adı verilmişti. 19. yüzyılda ise, çağın yenilenme ve modernleşme rüzgârının etkisi Osmanlı'nın kültürüne, yönetimine yansıdığı kadar saraylarına da yansımaktaydı. Bu yenileşme rüzgârının ortaya çıkardığı en görkemli eser ise bugün İstanbul'un en büyük üçüncü saray yapısı olma ünvanına da sahip olan Dolmabahçe Sarayı'dır.

Sultan Abdülmecid Dönemi (1839-1861), Beşiktaş Sahil Sarayı yapılarının işlevsellik açısından eksik kaldığının hissedildiği bir dönemdir. Bu yapılar yıktırılarak yerine Dolmabahçe Sarayı'nın yaptırılmasına karar verilir. 13 Haziran 1843 yılında inşasına başlanan Dolmabahçe Sarayı, 7 Haziran 1856'da kullanıma açılmıştır. 110 bin metrekarelik bir alanda, Boğaz'a nazır muhteşem bir manzaranın hakimi konumda yer almaktadır.

Mrt

İstanbul'un siluetini oluşturan en güzel manzaralardan birine sahip, tarihî yarımadada medeniyetimizin hazinesi bir Osmanlı sarayı.

1453 yılında İstanbul'un fethi sonrasında Fatih Sultan Mehmet'in isteği üzerine 1460 yıllarında yapımına başlanan Topkapı Sarayı'nın inşası 1478 yılında tamamlanmıştır. Dolmabahçe Sarayı gibi tek seferde tüm ek yapılarıyla beraber inşa edilmeyen Topkapı Sarayı, 19. yüzyıla kadar eklenen yapılarla genişlemiştir.

Topkapı Sarayı, konum itibariyle İstanbul'un en eski tarihî bölgelerinden birinde konumlanmaktadır. Marmara Denizi, İstanbul Boğazı ve Haliç arasında kalan tarihî İstanbul Yarımadası'nda bulunan saray, İstanbul'un ikonik yapılarından biridir. Sarayburnu'nda bulunan Doğu Roma akropolü üzerindeki 700.000 metrekarelik bir alan üzerine kurulmuş olan Topkapı Sarayı, Fatih Sultan Mehmet'ten itibaren 31. padişah Sultan Abdülmecid'e kadar yaklaşık dört yüz yıl süreyle imparatorluğun idare, eğitim ve sanat merkezi; padişahların da evi olmuştur. 19. yüzyılın ortalarından itibaren yavaş yavaş hanedanın Dolmabahçe Sarayı'na taşınması ile terk edilen Topkapı Sarayı, tarihî önemini ve değerini korumuştur.

Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluşundan sonra, 3 Nisan 1924 yılında müze hâline getirilen Topkapı Sarayı, Cumhuriyet'in ilk müzesi olma özelliğini taşır. Bugün yaklaşık 300.000 metrekarelik bir alan kaplayan Topkapı Sarayı yapıları, mimarisi, koleksiyonları ve yaklaşık 300.000 arşiv belgesi ile dünyanın en büyük saray-müzelerinden biridir.


Mrt

Öğrencilerimiz İstiklal Marşı'nın kabulü ve Mehmet Akif ERSOY'u anma etkinlikleri yaptılar.

Mrt

Öğrencilerimiz en sevdikleri müzik eşliğinde sandalye kapmaca oynadılar ve çok eğlendiler.

Mrt

Öğrencilerimiz eğitici oyuncaklarımızla hayal ettikleri mekanik günlük hayatta kullanabilecekleri nesneler, buluşlar yapmaya çalıştılar.

Mrt

Öğrencilerimiz okuma yazmaya hazırlık derslerinde geometrik şekillerden oluşan çizgileri tamamlayarak resimler çizdiler.

Mrt

Minik öğrencilerimiz geometrik şekilleri kullanarak kelebekler yaptılar.

Mrt

1. sınıfımızın coşkusuna ortak oldu. Onlar artık okuyorlar.

Onlar için dur durak yok artık. Önünüzde uzun bir yol var, yolunuz bahtınız hep açık olsun.

Mrt

1. sınıfımızın coşkusuna ortak oldu. Onlar artık okuyorlar.

Onlar için dur durak yok artık. Önünüzde uzun bir yol var, yolunuz bahtınız hep açık olsun.

Mrt

1. sınıfımızın coşkusuna ortak olduk. Onlar artık okuyorlar.

Onlar için dur durak yok artık. Önünüzde uzun bir yol var, yolunuz bahtınız hep açık olsun.

Mrt

İstiklal Marşı'nın Kabulü ve Mehmet Akif Ersoy'u Anma Günü kapsamında sorumlu öğretmenimiz Aydın KAVAZ, öğrencileri ile birlikte güünün anlam ve önemine binaen panomuzu tüm okul öğrencilerimiz için hazırladılar.

Mrt

1 - 7 Mart Deprem Haftası Tatbikatımızı Yaptık.

Deprem Haftası'nda dünyanın en etkin deprem kuşaklarından birinin üzerinde bulunan ülkemizde vatandaşlarımızın depreme karşı hazırlıklı olmasının sağlanması, depremden korunma yollarının anlatılması ve toplumda afete hazırlık bilincinin yaygınlaştırılması amaçlanmaktadır.

İlkokul sınıflarımız, Anasınıfımız, Özel eğitim sınıflarımız ve 8. sınıf öğrencilerimizin deprem esnasında Çök-Kapan - Tutun yöntemini uyguladık ve deprem bitiiğinde okulumuzu tahliye sürecine geçerek toplanma merkezimizde buluştuk.

Mrt

1994 yılında ziyarete açılan Rahmi M. Koç Müzesi, Haliç'in kuzey yakasındaki Hasköy semtindedir. Günümüzde yaklaşık 27 bin metrekarelik alana yayılan müze, üç ana bölümden oluşmaktadır.

Rahmi M. Koç Müzesi koleksiyonunun bir kısmı da Hasköy Caddesi'ndeki ana girişten Haliç'e uzanan açık alanda ziyaretçilerin ilgisine sunulmaktadır. Klasik otomobiller, devasa Turgut Alp Vinçi, I&E Greenwald Buhar Makinesi, B-24 Liberator ve diğer uçaklar, Haliç'e demirli durumdaki Fenerbahçe Vapuru ve TCG Uluçalireis Denizaltısı koleksiyonun bu bölümde yer alan parçalarıdır.

Mrt

Mevlana Müzesi - Konya

Bugün müze olarak kullanılmakta olan Mevlâna Dergâhı'nın yeri, Selçuklu Sarayı'nın Gül Bahçesi iken bahçe, Sultan Alâeddin Keykubad tarafından Mevlâna'nın babası Sultânü'l-Ulemâ Bâhaeddin Veled'e hediye edilmiştir. Sultânü'l-Ulemâ 12 Ocak 1231 tarihinde vefat edince türbedeki bugünkü yerine defnedilmiştir. Bu defin gül bahçesine yapılan ilk defindir. Sultânü'l-Ulemâ'nın ölümünden sonra kendisini sevenler Mevlâna'ya müracaat ederek babasının mezarının üzerine bir türbe yaptırmak istediklerini söylemişlerse de Mevlâna "gök kubbeden daha iyi türbe mi olur" diyerek bu isteği reddetmiştir. Ancak kendisi 17 Aralık 1273 yılında vefat edince Mevlâna'nın oğlu Sultan Veled, Mevlâna'nın mezarı üzerine türbe yaptırmak isteyenlerin isteklerini kabul etmiştir. "Kubbe-i Hadra" (Yeşil Kubbe) denilen türbe dört fil ayağı (kalın sütun) üzerine, 130 bin Selçukî dirhemine Mimar Tebrizli Bedrettin'e yaptırılmıştır. Bu tarihten sonra inşaî faaliyetler hiç bitmemiş 19'uncu yüzyılın sonuna kadar yapılan eklemelerle devam etmiştir.

Mrt

Miniklerimiz bugün sayılardan oluşan karmakarışık bir çalışma sayfasını karşılarında görünce şaşırdılar. Öğretmenleri bunu sihirli sayılar olduğunu söyleyince meraklandılar. Ve birlikte "1" rakamından başlayarak sırayla 2,3,4......çizmeye birleştirmeye başladılar. Ortaya çıkan hayvan dostlarını görünce çok sevindiler ve istedikleri renklerde boyadılar.

Mrt

Nesneleri sayıyoruz ve nesne kadar sayıyı daire içine alıyoruz. Okuma yazmaya hazırlık çalışmalarımızdan .